Szanowni Państwo!
Pojawił się specjalny biuletyn - kompendium wiedzy o zawodach oferowanych przez rybnickie szkoły ponadgimnazjalne.
W biuletynie znajduje się:
- alfabetyczny wykaz zawodów
- charakterystyka poszczególnych specjalności (zakres obowiązków, możliwości podjęcia pracy, przeciwwskazania zdrowotne, przedmioty nauczania na danym kierunku)
- informacja, w jakich rybnickich szkołach można uzyskać dany zawód
- zapotrzebowanie na kwalifikacje na rybnickim rynku pracy (barometr zawodów na 2018 r.)
- recepta na wybór odpowiedniego zawodu
- korzyści wynikające ze skorzystania z poradnictwa zawodowego oferowanego przez PUP
w Rybniku.
Serdecznie zapraszamy 14 kwietnia 2018 r (sobota) od godziny 9.00 – 12.00 na konsultacje z doradcami zawodowymi - rodziców oraz uczniów szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych.
Konsultacje będą prowadzone przez doradców zawodowych z PPP oraz Powiatowego Urzędu Pracy w Rybniku.
Miejsce: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Rybniku, ul. Kościuszki 55.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
W związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Autyzmu Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Rybniku zaprasza na spotkania konsultacyjne rodziców dzieci, które nie posiadają diagnozy autyzmu, ale w codziennym funkcjonowaniu przejawiają:
- wyraźne deficyty w komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- nieumiejętność rozwijania i utrzymywania relacji z rówieśnikami właściwej dla poziomu rozwoju,
- ograniczone, powtarzalne wzorce zachowań, zainteresowań i aktywności.
Konsultacje psychologiczne i logopedyczne będą odbywały się codziennie
od poniedziałku 09.04.2018r. do piątku 13.04.2018r. w godzinach 9:00-13:00 w budynku Poradni przy ulicy Karłowicza 48 w Rybniku.
Zapisy od 1.03 - 30.03.2018r. osobiście w sekretariacie przy ul. Karłowicza 48 lub telefonicznie 32 423 17 55
Zapraszamy również na wykład i warsztaty dla rodziców i nauczycieli, który odbędzie się:
11 kwietnia 2018 roku:
- I grupa godz. 16:00-17:30
- II grupa godz. 17:30-19:00
Ilość miejsc ograniczona.
Tegoroczna drużyna z naszej poradni „Septeam”, biorąca udział w międzynarodowym programie edukacyjnym Destination Imagination, zaprasza chętnych uczniów z rybnickich szkół podstawowych na warsztat kreatywnego myślenia. Udział w zajęciach będzie świetną zabawą i ciekawym sposobem na spędzenie wolnego czasu w ferie w swobodnej i twórczej atmosferze.
Kiedy? 30.01.2018r. w godzinach 8.00- 10.00 (I grupa) lub 10.00- 12.00 (II grupa). Gdzie? Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Rybniku, ul. Kościuszki 55.
Czas trwania warsztatu – 2 godziny.
Rodzice/ opiekunowie mogą dokonać zapisu swoich dzieci tylko drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do piątku 26.01.2018r. do godz. 12ej
W tytule wiadomości należy wpisać „Warsztat kreatywności”. W treści maila proszę podać imię i nazwisko dziecka, wiek, klasę oraz szkołę. Ilość miejsc jest ograniczona! Decyduje kolejność zgłoszeń.
W sobotę 27.01.2018r. otrzymają Państwo informację zwrotną odnośnie udziału dziecka w zajęciach. Zgłoszenia przyjmuje trenerka drużyny p. Kamila Woźnica.
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!
Zdrowych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia,
pełnych radości i odpoczynku od codzienności,
spędzonych w ciepłej atmosferze,
życzą
Dyrekcja i pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej!
"O terapii behawioralnej słów kilka..."
Co to jest terapia behawioralna i na czym polega?
Terapia behawioralna jest jedną z metod pracy, którą wykorzystuje się do pracy z osobami z autyzmem, ale też z innymi zaburzeniami (np. zaburzeniami zachowania, z uzależnieniami itp.) oraz ma zastosowanie również w biznesie, terapii rodzin, w szkolnictwie i wychowaniu, w rehabilitacji i psychologii sportu itd. Zauważono, iż ma szeroki zakres oddziaływania-niezależnie od postawionej diagnozy (a ta często ciągnie się latami) można wprowadzać metody terapii behawioralnej do pracy np. z dzieckiem z podejrzeniem autyzmu. Behawiorysta bowiem nie koncentruje się tyle na diagnozie czy etiologii zaburzenia, co na konkretnych zachowaniach, które są lub nie są funkcjonalne i na które można oddziaływać w taki sposób, by wspierać rozwój osoby. Dodatkowo obejmuje całość funkcjonowania: od rozwoju społecznego, poprzez poznawczy, komunikację, rozwój motoryczny.
Zachęcamy do zapoznania się z całym artykułem: kliknij tutaj
Więcej artykułów...
Strona 14 z 26