Drukuj
Szkoła dla rodziców – to rodzaj zajęć przeznaczonych dla rodziców, którzy szukają lepszych i głębszych relacji ze swoimi dziećmi. W ramach tych zajęć rodzice mogą poszerzać swój wachlarz oddziaływań wychowawczych, zastanawiać się nad swoją postawą wychowawczą, poznawać lepsze sposoby na komunikowanie się ze swoim dzieckiem, szukać lepszych sposobów na rozwiązywanie problemów z dziećmi, itp. Głównym celem tych zajęć jest edukacja i wsparcie rodziców w ich codziennej roli wychowawczej, tak aby mogli w sposób świadomy wychowywać swoje dzieci.
 

Poradnictwo wychowawcze i edukacyjne – po każdym badaniu diagnostycznym dziecka specjalista (psycholog, pedagog, logopeda, terapeuta SI) rozmawia z rodzicem, może udzielić mu użytecznych informacji na temat postępowania z dzieckiem, wskazać odpowiednie formy pomocy specjalistycznej, odpowiedzieć na pytania rodzica.

Instruktaż logopedyczny – często po badaniu logopedycznym dziecka albo w trakcie terapii logopedycznej logopeda może udzielić wskazań do pracy z dzieckiem w domu, podpowiedzieć rodzicowi jak może pomagać swojemu dziecku.

Współpraca z terapeutą podczas terapii dziecka – niezwykle ważne jest zaangażowanie rodziców w terapię swojego dziecka (niezależnie od rodzaju terapii). Terapeuta może przekazywać informacje o postępach dziecka, może udzielić wskazówek do pracy z dzieckiem w domu albo w szkole. Bardzo ważne jest jednak określenie zasad współpracy rodziców z terapeutą, gdyż w niektórych przypadkach zbyt duża „ingerencja" w proces terapeutyczny nie jest wskazana (np. psychoterapia młodzieży), w innych zaś ścisła współpraca między rodzicami i terapeutą jest konieczna.

Terapia rodzin – podczas spotkań terapii rodzin dyskutowanych jest wiele kwestii związanych z wychowaniem dzieci, z komunikacją w rodzinie, postępowaniem w trudnych sytuacjach itd. O terapii rodzin 

P1010267