(19.09.2012 dla pedagogów szkół podstawowych; 26.09.2012 dla pedagogów gimnazjów; 03.10.2012 dla pedagogów szkół ponadgimnazjalnych).
Celem spotkań było poznanie oczekiwań i potrzeb pedagogów szkolnych w obszarze pomocy psychologiczno - pedagogicznej świadczonej na terenie szkół. Jednocześnie spotkania były okazją do wymiany doświadczeń oraz określenia zapotrzebowania na zajęcia, warsztaty, prelekcje prowadzone przez pracowników Poradni.
Wspólnie uznano, że takie spotkania są potrzebne, tym samym zostaną ustalone kolejne terminy w najbliższym czasie.

Natomiast na podstawie § 6a dodanego przez § 1 pkt 3 ww. rozporządzenia opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu trzeciej klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej.
W dniu 16.07.2012 roku odbył się wyjazd integracyjny dla dzieci objętych Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rybniku. Punktem docelowym wyjazdu był park linowy „Leśna Przygoda" w Radlinie. W wycieczce uczestniczyło 12 dzieci wraz z rodzicami. Celem wyjazdu było rozwijanie sprawności fizycznej podopiecznych poradni oraz integracja ze środowiskiem lokalnym.
Organizatorem wyjazdu były fizjoterapeutki Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Rybniku mgr Sylwia Olesińska-Myśliwiec oraz mgr Agnieszka Mazelanik. Najważniejszym założeniem był uśmiech na twarzach naszych podopiecznych oraz dobra zabawa. Dziękujemy właścicielom parku „Leśna Przygoda" za umożliwienie bezpłatnego korzystania z obiektu.


ROK SZKOLNY 2015/16

Jestem psychologiem od urodzenia — mówi Lidia Wróbel, która odchodzi na emeryturę po 22 latach kierowania Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną....
... tak zaczyna się artykuł w lipcowym numerze "Gazety Rybickiej" zatytułowany:
"Sukcesy małe i duże"Zapraszamy do czytania
CZYTAJ ARTYKUŁ
Rodzice dzieci 6 letnich rozważający decyzję o zapisaniu swojego dziecka do szkoły muszą podjąć jedną z ważniejszych decyzji w jego życiu, gdyż będzie ona miała wpływ na jego dalsze losy edukacyjne.Spotkamy się z dwoma, zamiennie używanymi określeniami:
"gotowość szkolna" i "dojrzałość szkolna".
Rodzicu pamiętaj, że jeśli masz wątpliwości możesz zawsze skorzystać z porady pracownika Poradni. Najważniejsze, to pokazanie dzieciom, że nauka może być wspaniałą zabawą i ciekawą przygodą, a nie tylko obowiązkiem. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, co oznaczają te terminy i na co zwrócić uwagę przy rozpoczęciu edukacji szkolnej dziecka- przeczytaj artykuł mgr Marii Cytryckiej w zakładce "Artykuły" lub klikając na poniższy
Strona 28 z 28