DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Poradnia Psychologiczna w Rybniku w Rybniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Poradni Psychologiczno – pedagogicznej.
Strona internetowa www.ppprybnik.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej:
-
zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo,
-
część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
-
podwyższony kontrast,
-
możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
-
wersja tekstowa strony, bez grafiki,
-
mapa strony,
-
informacja w języku migowym dla osób z dysfunkcją słuchu na temat usługi wideo tłumacza języka migowego,
-
focus dla osób niedowidzących pojawiający się wokół elementów nawigacyjnych.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
-
zapewnienie kontaktu telefonicznego,
-
zapewnienie kontaktu korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wiesława Buchta, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 42 23 935. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna , ul. Tadeusza Kościuszki 55 44 -200 Rybnik. Poradnia znajduje się na II piętrze budynku.
Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz oraz gabinety. Osoby niepełnosprawne mają także dostęp do windy.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, ul. Jana Karłowicza 48 , 44- 200 Rybnik. Poradnia znajduje się w segmencie C budynku.
Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz, gabinety oraz toalety. Całość Poradni znajduje się na parterze, brak utrudnień architektonicznych.