Kliknij by zobaczyć nasz fanpage na facebooku.

 

epuap

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku

Wejście do biuletynu informacji publicznej

motto - To co najważniejsze to uśmiech dziecka

ZADZWOŃ DO NAS
32 422-39-35
32 423-17-55

LUB NAPISZ

Zajęcia reintegracyjne dla klas I – III szkoły podstawowej

Cel spotkań:

- integracja grupy;

- zbliżenie się do siebie członków klasy;

- wprowadzenie dobrego nastroju w klasie;

- stworzenie poczucia siły i mocy grupy

Przebieg:

1. Zabawa "Kto tak jak ja"

Grupa siebie na krzesełkach ustawionych w kole. Jedna osoba stoi na środku, nie ma krzesła. Rozpoczyna zabawę słowami "Kto tak jak ja..... (i dodaje coś od siebie, np. lubi banany, ma niebieskie oczy, umie pływać itp.). Osoby, których to dotyczy wstają z krzesła i zamieniają się miejscami. Osoba, która nie zdąży zająć wolnego krzesła, zostaje na środku i kontynuuje zabawę.

Nie zmieniamy miejsca bezpośrednio po lewej lub prawej stronie.

Nie pozwalamy na komentarze obraźliwe, wulgarne lub niemiłe dla kogoś.

Zabawa wprowadza energię do grupy.

2.Zabawa "Cebula"

Dzielimy klasę na dwie grupy. Jedna grupa tworzy małe koło stojąc do siebie plecami. Druga grupa tworzy wokół nich większe koło, tak aby każdy miał parę i stał do siebie zwrócony buzią. Każda para przez 1-2 minuty rozmawia ze sobą odpowiadając na pytania: np. Jakie jest twoje ulubione danie? Co lubisz robić w wolnym czasie? Gdzie chciałbyś pojechać na wakacje?

Na sygnał osoby prowadzącej – zewnętrzne koło przesuwa się np. o 2 osoby (wewnętrzne koło nie zmienia położenia) i w ten sposób tworzą się nowe pary.

Pytania można zmienić na inne. Ważne, żeby dzieci miały możliwość porozmawiać w cztery oczy w osobami, z którymi normalnie nie rozmawiają.

Dzięki tej zabawie klasa się poznaje i powstają wspólne tematy do rozmów na później.

Zabawa dobrze się sprawdza, jeśli liczba zmian nie jest większa niż 5–6.

Warto poświęcić kilka minut po zakończeniu zabawy na omówienie w grupie. Warto zapytać uczniów, jak się czuli podczas tego zadania, co zauważyli. W tej sposób można sprawdzić, w jakim nastroju i z jakimi myślami uczniowie kończą zabawę

3. Zabawa z kocem

Klasę dzielimy na dwie grupy. Dwie osoby trzymają koc, grupy stoją naprzeciw siebie między rozłożonym kocem (koc przypomina przejście). Po kolei każda osoba z grupy staje naprzeciw koca. Na znak prowadzącego, osoby trzymające koc upuszczają go na ziemię. Gdy opada, osoby znajdujące się naprzeciwko siebie muszą jak najszybciej powiedzieć imię osoby znajdującej się naprzeciwko. Kto zrobi to wolniej, przechodzi do drużyny wygranej. Koc zostaje ponownie podniesiony, a do przodu podchodzi kolejna osoba. Bawimy się do momentu, kiedy w jednej z grup będzie zdecydowanie więcej osób.

4. Zadanie dla grupy – odwróć koc, nie dotykaj podłogi

Do tej zabawy potrzebujemy także koca (lub kilku kocy). Klasę dzielimy na mniejsze grupy, ok. 4-5 osobowe. Każda grupa staje na swoim rozłożonym kocu. Zadaniem dzieci jest odwrócić koc na drugą stronę – ale przez cały czas trwania zabawy żadne z dzieci nie może dotknąć podłogi. Wszyscy muszą cały czas znajdować się na kocu.

5. „Po czym nas poznacie?” (praca w małych grupach)

Uczniowie dzielą się na cztery małe grupy. Każda grupa przygotowuje trzy propozycje:

I grupa – klasowego logo

II grupa – klasowego hasła

III grupa –  klasowej flagi

IV grupa – klasowego przywitania w formie gestów.

Tematem przewodnim tworzonych prac jest współpraca między uczniami oraz podkreślenie znaczenia wspólnoty klasowej (przewidywany czas trwania 20 min.).

6. Zakończenie zajęć - iskierka

Dzieci siadają w kole, trzymają się ręce. Wychowawca „puszcza iskierkę” tj. delikatnie ściska dłoń osoby po swojej prawej stronie. Uczeń delikatnie ściska dłoń następnej osoby. Iskierka wędruje dalej aż dojdzie z powrotem do wychowawcy.

Kontakt

  kolko stopka  Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku
         

ul. Kościuszki 55

44-200 Rybnik

     
  kolko stopka Telefon i faks:
   

32 422-39-35 - Kościuszki 55

32 423-17-55 - Karłowicza 48

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres ePUAP: 

1. /PPPRybnik/domyslna

2. /PPPRybnik/SkrytkaESP

     
  kolko stopka Godziny otwarcia poradni przy ul. Kościuszki 55:
   

Poniedziałek 730 - 1530

Wtorek            730 - 1530

Środa                 730 - 1530

Czwartek         730 - 1800

Piątek                730 - 1300

Zajęcia terapeutyczne w roku szkolnym: 800 - 1900

  strzalka stopka Zobacz mapę dojazdu
     
     
  kolko stopka Godziny otwarcia poradni przy ul. Karłowicza 48:
   

Sekretariat: 730 - 1530

 Zajęcia terapeutyczne w roku szkolnym: 800 - 1900

  strzalka stopka Zobacz mapę dojazdu

Projekt i wykonanie: GRAFNET

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Więcej...

X