Kliknij by zobaczyć nasz fanpage na facebooku.

 

epuap

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku

Wejście do biuletynu informacji publicznej

motto - To co najważniejsze to uśmiech dziecka

ZADZWOŃ DO NAS
32 422-39-35
32 423-17-55

LUB NAPISZ

do artykułu phubbing

 

A może tak dziecko, zamiast … smartfona?

Phubbing, czyli lekceważenie osoby, z którą się przebywa,

poprzez korzystanie z telefonu (poch. phone (telefon) snubbing (lekceważenie))

W naszych poradnianych gabinetach, ale też w rozmowach zasłyszanych gdzieś przypadkiem często słyszymy: „Pani, ja nie mam czasu”, „Kiedy mam z nim ćwiczyć/bawić się?”, „Ono nie chce, tylko by grał, a potem nie ma czasu na lekcje”, „tyle jeszcze muszę zrobić, a ono ciągle mamoooo, maooooo”.

Nie jest to miejsce na (kolejny w sieci) uświadamiający (i często pomijany) artykuł o szkodliwości korzystania z urządzeń elektronicznych.

To propozycja na wykorzystanie kilku minut, które są CZEKANIEM – między jednym przystankiem autobusowym a drugim, w poczekalni u lekarza, w czasie, gdy czekamy na korytarzu w Poradni J Zamiast wpatrywać się w ekran, (tłumacząc się „bo tylko sprawdzę…”) spojrzyjmy uważnie na swoje dziecko. Uśmiechnijmy się do niego. Spędźmy razem właśnie TEN CZAS kilku - kilkunastu minut na bycie razem z nim, nie ze smartfonem.

Co da się zrobić w tzw. chwilę, w 5 minut? Ooooo, niejeden rodzic wie, że te 5 minut bywa wiecznością (im mniejsze dziecko, tym dłuższa ta wieczność ;) ).

Oto kilka propozycji. Do niektórych należy być przygotowanym i pamiętać, że będziemy MIEĆ CZAS czekania, więc warto zabrać jakieś „gadżety” zawczasu.

Dla maluchów i starszaków:

- teatr pacynek: narysuj długopisem buźki na paluszkach i razem opowiedzcie np. bajkę o trzech świnkach, czerwonym kapturku itp.

- zabawy „paluszkowe”: „idzie rak nieborak”, „sroczka kaszkę warzyła”, „ten pierwszy-to dziadziuś…” itp. (warto poszerzyć repertuar zabaw o nowe z dostępnych książek)

- czego nie ma? Wybieramy 3-4 małe przedmioty dostępne w kieszeni czy torebce (np. klucz, moneta, długopis, chusteczki); dziecko zamyka oczy a rodzic chowa jeden z nich; można też zmienić    kolejność i zapytać-co się zmieniło

- poszukiwacz - jeśli dziecko zna kształty figur czy kolory, można pobawić się w poszukiwacza zaczynając od „widzę coś okrągłego/zielonego”

- mini plac zabaw (o ile warunki i współoczekujący na to pozwalają) - zjeżdżalnia czy huśtawka z kolan

- „łapki”- odświeżmy wspomnienia: w co się bawiły dziewczyny na przerwach? „Pani zo zo zo”

- papier/kamień/nożyce

- spacerowanie po korytarzu i oglądanie obrazów, widoków za oknem

- oglądanie i opowiadanie (dla maluchów) i czytanie (dla starszaków) książeczki (może kiedyś będziemy się chwalić, że nasze dziecko to po prostu połyka książki!)

- orzeł czy reszka? oraz inne zabawy z monetami, np. budowanie wieży, zapełnianie monetami powierzchni rozłożonej husteczki, zgadnij, ile monet mam w ręce

- tajemnicze pismo – piszemy na plecach, na ramieniu literkę, cyferkę lub cały wyraz, który druga osoba ma odgadnąć

- kółko i krzyżyk

- państwa/miasta

- gry podróżne – mini wersje dostępnych planszówek

Życzymy udanego i wykorzystanego CZEKANIA z dzieckiem, dla którego – jak się okazuje - MAMY CZAS.

Konkurs rozstrzygnięty!

 

W naszej poradni na przełomie I i II semestru roku szkolnego 2023/2024 odbył się

rodzinny konkurs fotograficzny pt. W zdrowym ciele - zdrowy duch.

ZDROWIE

według Światowej Organizacji Zdrowia

to całkowity fizyczny, psychiczny i społeczny dobrostan człowieka,

a nie tylko brak choroby lub niepełnosprawności.

Czynniki działające na zdrowie zostały pogrupowane

w kilka najważniejszych obszarów,

a w naszym konkursie położyliśmy nacisk na

STYL ŻYCIA,

którym jest sposób bycia wynikający z wzajemnego oddziaływania człowieka i warunków jego życia oraz z indywidualnych wzorców zachowania

określone przez czynniki społeczno-kulturowe i osobiste cechy charakteru.

Zdrowie uwarunkowane jest stylem życia człowieka,

który może go w mniejszym (np. jako dziecko)

lub większym (świadome wybory dorosłego człowieka)

kontrolować (modyfikować) i regulować jego wpływ na zdrowie.

W czasie zajęć z podopiecznymi propagujemy zdrowy styl życia,

 a dla rodziców i opiekunów naszych młodych klientów prowadzimy psychoedukację,

która zaowocowała pięknymi pracami. Nagrody wraz z dyplomami zostały wręczone przez organizatorów, a zdjęcia laureatów można obejrzeć w budynku

Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ul. Karłowicza 48.

Składamy serdeczne podziękowania sponsorom naszego konkursu:

Firmie Becker-Warkopf Sp. Z o.o.

oraz

Firmie Purmo Group Poland Sp. Z o.o.

przy współudziale Stowarzyszenia Poradnia Pełna Pomysłów

 

   

                 

Informujemy, iż Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku w dniu 02.05.2024r.

będzie czynna w godzinach od 7.30 do 15.30

Wielkanoc 2024

27.02.2024_sieć_-_TUS.jpg

Złość_nie_jest_zła_-_plakat_styczeń_2024.jpg

20231215_100357_4.jpg

poradnia_3-min.jpg

Strona 2 z 28

Kontakt

  kolko stopka  Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku
         

ul. Kościuszki 55

44-200 Rybnik

     
  kolko stopka Telefon i faks:
   

32 422-39-35 - Kościuszki 55

32 423-17-55 - Karłowicza 48

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres ePUAP: 

1. /PPPRybnik/domyslna

2. /PPPRybnik/SkrytkaESP

     
  kolko stopka Godziny otwarcia poradni przy ul. Kościuszki 55:
   

Poniedziałek 730 - 1530

Wtorek            730 - 1530

Środa                 730 - 1530

Czwartek         730 - 1800

Piątek                730 - 1300

Zajęcia terapeutyczne w roku szkolnym: 800 - 1900

  strzalka stopka Zobacz mapę dojazdu
     
     
  kolko stopka Godziny otwarcia poradni przy ul. Karłowicza 48:
   

Sekretariat: 730 - 1530

 Zajęcia terapeutyczne w roku szkolnym: 800 - 1900

  strzalka stopka Zobacz mapę dojazdu

Projekt i wykonanie: GRAFNET

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Więcej...

X