Kliknij by zobaczyć nasz fanpage na facebooku.

 

epuap

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku

Wejście do biuletynu informacji publicznej

motto - To co najważniejsze to uśmiech dziecka

ZADZWOŃ DO NAS
32 422-39-35
32 423-17-55

LUB NAPISZ

Młodzi Sportowcy KOS „Promyk” Rybnik, kolejny raz mieli możliwość zaprezentować swoje umiejętności z zakresu piłki nożnej, kolarstwa i koszykówki, tym razem w trakcie V Ogólnopolskiego Dnia Młodego Sportowca Olimpiad Specjalnych w Warszawa 17-19 września 2021.
Dzień Młodego Sportowca jest podsumowaniem treningów w ramach Programu Młodzi Sportowcy Olimpiad Specjalnych, który od 9 lat realizujemy w naszej placówce.
Nasi młodzi sportowcy, za swój wysiłek zostali uhonorowani pamiątkowymi medalami i wspaniałymi upominkami.
Oprócz sportowych zmagań, sportowcy mogli także zwiedzić Muzeum Dinozaurów i Ewolucji w Pałacu Kultury i Nauki. Naszym sportowcom i ich rodzicom bardzo dziękujemy za zaangażowanie.

Życzymy powodzenia i dalszych sukcesów!

 

Zdjęcia - Klik !

dzień zdrowia psychicznego

Dnia 1 października przypada Dzień Osób z Afazją Rozwojową.

Co to jest afazja?

            Afazja to zaburzenie neurologiczne, którego przyczynę stanowią nieprawidłowości w funkcjonowaniu lub uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (ośrodków mowy w mózgu bądź połączeń nerwowych pomiędzy nimi).

Mowa u tych dzieci nie rozwija się wcale bądź też rozwija się ze znacznym opóźnieniem.

Objawami tego zaburzenia są:

- Pomimo prawidłowego słuchu dzieci nie rozumieją znaczenia wypowiadanych do nich słów,        przez co nie wykonują poleceń, nie są w stanie skupić się na czytanej bajce.

- Zaburzenia te nie współistnieją z problemami natury emocjonalnej i upośledzeniem funkcji           poznawczych.

- Problemy z wypowiadaniem słów w trybie zarówno spontanicznym, jak i naśladowczym.

- Zniekształcanie brzmienia słów.

- Niemożność wypowiadania słów dłuższych, początkowo nawet dwusylabowych.

- Łatwe zapominanie brzmienia już wcześniej utrwalonego słowa.

- Dzielenie słów na sylaby dla ułatwienia sobie ich wypowiedzenia.

- „Artykulacja próbna”: czyli ciche przygotowanie się przed właściwym użyciem słowa.

- Ubogie słownictwo.

- Ograniczanie się do jednowyrazowych wypowiedzi.

- Zaburzenia gramatyki i składni, polegające na opuszczaniu wyrazów czy zniekształceniach
   w realizacji związków składniowych.

- Zniekształcenia artykulacyjne i trudności w realizacji fonetycznej formy wypowiedzi.

- Trudności w rozumieniu tekstu mówionego (pojedynczych słów lub relacji składniowych).

Dziecko z afazją funkcjonuje jak człowiek rozmawiający z cudzoziemcami, których język zna bardzo słabo. Nie jest zdolne do powiedzenia tego, co chce. Ma problemy ze znalezieniem właściwych słów i skonstruowaniem zdań, za pomocą których mogłoby zwerbalizować swoje myśli. Nie jest też w stanie zrozumieć, co mówią inni. Pojmuje pojedyncze słowa, ale nie potrafi wychwycić sensu całej wypowiedzi. Dziecko z tym zaburzeniem powinno być objęte opieką neurologopedy oraz w razie potrzeby psychologa.

Zachęcamy do udziału w darmowych konsultacjach w tut. Poradni. Szczegóły akcji na plakacie.

AFAZJA POSTER 1

 

 

Co roku 10 września obchodzony jest Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom.

Samobójstwa są najczęstszą przyczyną przedwczesnych zgonów, którym można zapobiec. Dzień ten ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie tematyki samobójstw, uwrażliwienie społeczeństwa na wszelkie sygnały, świadczące o możliwości podjęcia próby samobójczej, a także niesienie wsparcia dla osób doświadczających myśli samobójczych.

Nie lekceważ sygnałów takich, jak np.:

  • mówienie o popełnieniu samobójstwa,
  • problemy z jedzeniem i spaniem,
  • wycofanie z kontaktów towarzyskich,
  • drastyczna zmiana zachowania,
  • utrata zainteresowania szkołą, zainteresowaniami itp.,
  • rozdawanie swoich ważnych rzeczy,
  • porządkowanie swoich spraw, pisanie listów pożegnalnych,
  • wykazywanie zainteresowania problemem śmierci i umierania,
  • zwiększenie spożywania alkoholu, narkotyków lub leków,
  • wcześniejsze epizody samookaleczania lub próby samobójcze.

Jedną z przyczyn samobójstwa mogą być również doświadczenia utraty, między innymi bliskiej osoby, ale również ważnych wartości czy planów.

 

Jak można spróbować pomóc?

 

Jeśli ktoś powie Ci, że myśli o samobójstwie lub ujawnia przytoczone symptomy:

  • nie obawiaj się porozmawiać o tym, nie okazuj zdziwienia,
  • rozmawiaj, nie bój się, że twoje zainteresowanie tematem i dyskusja, będzie dla tej osoby zachętą do realizacji planów,
  • miej dla tej osoby czas, okaż zainteresowanie i wsparcie,
  • okaż gotowość do słuchania, pozwól na okazywanie emocji i akceptuj je,
  • nie oceniaj, nie dawaj rad.

Szukaj pomocy u osób takich jak np. pedagog czy psycholog szkolny, oraz w instytucjach pomocowych takich, jak telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna lub Ośrodek Interwencji Kryzysowej.

 

Nie bądź obojętny! Reaguj!

 

sdzzs

 

Informujemy, że istnieje możliwość składania wniosków o kwalifikację dzieci / uczniów do grup terapeutycznych w roku szkolnym 2021/2022.

Nabór wniosków zakończy się 17.09.2021 r.

Rodzic lub opiekun prawny/ pełnoletni uczeń zgłasza chęć udziału w grupie poprzez wypełnienie
Wniosku o kwalifikację dziecka do grupy terapeutycznej - dzieci przedszkolne” 

lub
Wniosku o kwalifikację dziecka do grupy terapeutycznej - dzieci szkolne”:
 

Wypełnione wnioski należy złożyć do 17.09.2021 r. w sekretariacie Poradni lub przesłać skanem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Złożenie wniosku o kwalifikację dziecka do grupy nie jest jednoznaczne z przyjęciem dziecka do grupy terapeutycznej.

Pracownicy kwalifikują dzieci w oparciu o zgłaszane trudności, zebraną dokumentację, ewentualne dodatkowe konsultacje, bieżące zapotrzebowanie oraz możliwości lokalowe i godzinowe. Liczba miejsc w grupach jest ograniczona.

Więcej informacji przekażemy w późniejszym terminie (m.in. decyzja o zakwalifikowaniu do grupy, harmonogram grup).

Prosimy śledzić informacje na naszej stronie.

 

Wnioski można pobrać również z zakładki Druki do pobrania - klik!

 

powrót uczniów do szkół

W związku z powrotem uczniów do szkół i nauki stacjonarnej informujemy, iż pracownicy Poradni udzielają w tym zakresie wsparcia i pomocy uczniom, rodzicom, wychowawcom, nauczycielom i pedagogom. 

Proponujemy wsparcie m. in. w następującej formie:
1) indywidualnych porad i konsultacji na terenie poradni (zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami).
 
2) konsultacji i spotkań (indywidulnych lub grupowych) dla nauczycieli i wychowawców, pedagogów o charakterze wsparcia i/ lub psychoedukacji w zakresie skutków izolacji, nauki zdalnej, kryzysów związanych z pandemią i pomysłów na reintegracją zespołów klasowych (możliwość organizacji spotkania również na terenie szkół lub on- line).

3) organizacji zajęć reintegracyjnych dla uczniów na terenie szkół (na pisemny wniosek     Dyrektora szkoły). 
 
4) dyżurów telefonicznych pracowników poradni.
 
5) konsultacji i/ lub warsztatów dla rodziców "Odkryj w sobie moc - jak wspierać swoje dziecko w powrocie do szkoły" ukierunkowanych na wspieranie uczniów przeżywających trudności po doświadczeniach związanych z sytuacją  pandemiczną, trudności z powrotem do szkoły- po zebraniu się grupy.

ppp2v1 kopia

pp plakat autyzm duzy min

Strona 8 z 27

Kontakt

  kolko stopka  Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku
         

ul. Kościuszki 55

44-200 Rybnik

     
  kolko stopka Telefon i faks:
   

32 422-39-35 - Kościuszki 55

32 423-17-55 - Karłowicza 48

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres ePUAP: 

1. /PPPRybnik/domyslna

2. /PPPRybnik/SkrytkaESP

     
  kolko stopka Godziny otwarcia poradni przy ul. Kościuszki 55:
   

Poniedziałek 730 - 1530

Wtorek            730 - 1530

Środa                 730 - 1530

Czwartek         730 - 1800

Piątek                730 - 1300

Zajęcia terapeutyczne w roku szkolnym: 800 - 1900

  strzalka stopka Zobacz mapę dojazdu
     
     
  kolko stopka Godziny otwarcia poradni przy ul. Karłowicza 48:
   

Sekretariat: 730 - 1530

 Zajęcia terapeutyczne w roku szkolnym: 800 - 1900

  strzalka stopka Zobacz mapę dojazdu

Projekt i wykonanie: GRAFNET

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Więcej...

X