Informacja dla osób, które zapisały się na zajęcia:
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych
Nastąpiła zmiana terminu: zajecia będą odbywały się w każdy III piątek miesiąca o godz. 12.00 w budynku Poradni przy ul. Karłowicza 48, a pierwsze spotkanie odbędzie się 23 października 2015 roku.
Celem spotkań jest:
Obecnie trwają zapisy dzieci do grup terapeutycznych na rok szkolny 2015/16 w naszej Poradni. Poniżej zamieszczamy listę terapii wraz z krótką charakterystyką, która pomoże rodzicom na zapisanie dziecka do odpowiedniej grupy terapeutycznej (zazwyczaj udział w grupie musi być poprzedzony konsultacją w Poradni).
ZAPISY: OSOBIŚCIE lub TELEFONICZNIE w SEKRETARIACIE PPP
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Rybniku
zaprasza rodziców na
warsztaty doskonalące umiejętności wychowawcze metodą behawioralną.
Warsztaty polecane są szczególnie dla rodziców dzieci z trudnościami w zachowaniu, oraz dla dzieci ze spektrum autyzmu i nadpobudliwością psychoruchową.
Kolejny rok treningów za nami !!! Był to czas intensywnej pracy zarówno dla dzieci jak i rodziców. Treningi odbywały się jak co roku w poniedziałki o godz. 17.00. W zależności od panującej za oknem aury zajęcia realizowane były w pomieszczeniach lub ogrodzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przy ul. Karłowicza 48. Ważnym wydarzeniem w tym roku szkolnym była dla nas prezentacja treningu Młodych Sportowców podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej pt.:„Aktywna Rehabilitacja, Rekreacja i Sport Osób Niepełnosprawnych" w Tarnowskich Górach, która odbyła się 24.10.2014r.

"O terapii behawioralnej słów kilka..."
Co to jest terapia behawioralna i na czym polega?
Terapia behawioralna jest jedną z metod pracy, którą wykorzystuje się do pracy z osobami z autyzmem, ale też z innymi zaburzeniami (np. zaburzeniami zachowania, z uzależnieniami itp.) oraz ma zastosowanie również w biznesie, terapii rodzin, w szkolnictwie i wychowaniu, w rehabilitacji i psychologii sportu itd. Zauważono, iż ma szeroki zakres oddziaływania-niezależnie od postawionej diagnozy (a ta często ciągnie się latami) można wprowadzać metody terapii behawioralnej do pracy np. z dzieckiem z podejrzeniem autyzmu. Behawiorysta bowiem nie koncentruje się tyle na diagnozie czy etiologii zaburzenia, co na konkretnych zachowaniach, które są lub nie są funkcjonalne i na które można oddziaływać w taki sposób, by wspierać rozwój osoby. Dodatkowo obejmuje całość funkcjonowania: od rozwoju społecznego, poprzez poznawczy, komunikację, rozwój motoryczny.
Zachęcamy do zapoznania się z całym artykułem: kliknij tutaj
„Logika zaprowadzi cię z punku A
do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie"
Zbliżające się dużymi krokami wakacje, koniec lekcji w szkołach, wiążą się z tym że i
w Poradni dobiegły końca tegoroczne zajęcia drużyny „Szalorożców" w ramach Międzynarodowego Programu „Destination Imagination- Oczyma Wyobraźni".
ZOBACZ ZDJĘCIA ZOBACZ RELACJĘ Z OLIMPIADY
Po powrocie z X Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności we Wrocławiu był czas na świętowanie i zaprezentowanie przez uczestników zajęć bliskim swojego rozwiązania wyzwania drużynowego. Pochwalenie się tym, czego się nauczyli. Później w dalszym ciągu członkowie drużyny ćwiczyli m.in. wyzwania „na już", doskonalili umiejętność współpracy w grupie, kreatywnego rozwiązywania problemów i oryginalnego myślenia. Odwiedził nas też gość specjalny- pani Karolina Kotyrba, która ukończyła studia na University of Bedfordshire na kierunku Dance and Professional Practice.
Konferencja Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback
–dla uczniów klas IV-VI z mgr Joanną Matuszewską
„bo z dzieckiem trzeba się zaprzyjaźnić a nie walczyć"
Odbyły się pierwsze zajęcia socjoterapeutyczne z rodzicami i ich dziećmi. Wspólnie ustalono zasady kontraktu, tematykę. Kolejne zajęcia będą realizowane w postaci strukturalizowanych spotkań grupowych. Rodzicom przekazano główną myśl zajęć, że „im gorzej się dziecko zachowuje, tym bardziej rodzica potrzebuje." Potrzebuje jego uwagi, miłości, poczucia bliskości i zrozumienia jego problemów.
Więcej artykułów...
Strona 9 z 16