Oferta zajęć dla oddziałów lub grup uczniów
organizowanych w szkołach w roku szkolnym 2021/2022
we współpracy z pedagogiem szkolnym / wychowawcą.
W związku z obchodami 14. Europejskiego Dnia przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu w Branżowej Szkole I Stopnia Izby Rzemieślniczej w Rybniku w dniu 18.10.2021r. odbyły się dwa spotkania informacyjne z młodzieżą poświęcone tematyce handlu ludźmi oraz przestępstwom towarzyszącym temu zjawisku.
Doradcy zawodowi z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej zapraszają na rozpoczynające się już od 18 do 22.10.2021 października XIII Rybnickie Dni Kariery pt.„Wyprawa na 3K: Kariera, Kompetencje, Kreatywność” – serdecznie zapraszamy o udziału w różnych inicjatywach proponowanych przez doradców zawodowych z Rybnika.
Kalendarz wydarzeń XIII Rybnickich Dni Kariery organizowanych w dniach
18-22.10.2021 r.
Zachęcamy do głosowania na projekt nr 2 "Magicznym dywanem w świat ekologii".
Głosować można drogą elektroniczną poprzez miejską stronę internetową www.rybnik.eu -
za pośrednictwem guzika „głosuj” jest przekierowanie do formularza do głosowania na platformie OSKAR.
Życzymy powodzenia i dalszych sukcesów!
Zdjęcia - Klik !
Dnia 1 października przypada Dzień Osób z Afazją Rozwojową.
Co to jest afazja?
Afazja to zaburzenie neurologiczne, którego przyczynę stanowią nieprawidłowości w funkcjonowaniu lub uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (ośrodków mowy w mózgu bądź połączeń nerwowych pomiędzy nimi).
Mowa u tych dzieci nie rozwija się wcale bądź też rozwija się ze znacznym opóźnieniem.
Objawami tego zaburzenia są:
- Pomimo prawidłowego słuchu dzieci nie rozumieją znaczenia wypowiadanych do nich słów, przez co nie wykonują poleceń, nie są w stanie skupić się na czytanej bajce.
- Zaburzenia te nie współistnieją z problemami natury emocjonalnej i upośledzeniem funkcji poznawczych.
- Problemy z wypowiadaniem słów w trybie zarówno spontanicznym, jak i naśladowczym.
- Zniekształcanie brzmienia słów.
- Niemożność wypowiadania słów dłuższych, początkowo nawet dwusylabowych.
- Łatwe zapominanie brzmienia już wcześniej utrwalonego słowa.
- Dzielenie słów na sylaby dla ułatwienia sobie ich wypowiedzenia.
- „Artykulacja próbna”: czyli ciche przygotowanie się przed właściwym użyciem słowa.
- Ubogie słownictwo.
- Ograniczanie się do jednowyrazowych wypowiedzi.
- Zaburzenia gramatyki i składni, polegające na opuszczaniu wyrazów czy zniekształceniach
w realizacji związków składniowych.
- Zniekształcenia artykulacyjne i trudności w realizacji fonetycznej formy wypowiedzi.
- Trudności w rozumieniu tekstu mówionego (pojedynczych słów lub relacji składniowych).
Dziecko z afazją funkcjonuje jak człowiek rozmawiający z cudzoziemcami, których język zna bardzo słabo. Nie jest zdolne do powiedzenia tego, co chce. Ma problemy ze znalezieniem właściwych słów i skonstruowaniem zdań, za pomocą których mogłoby zwerbalizować swoje myśli. Nie jest też w stanie zrozumieć, co mówią inni. Pojmuje pojedyncze słowa, ale nie potrafi wychwycić sensu całej wypowiedzi. Dziecko z tym zaburzeniem powinno być objęte opieką neurologopedy oraz w razie potrzeby psychologa.
Zachęcamy do udziału w darmowych konsultacjach w tut. Poradni. Szczegóły akcji na plakacie.
Więcej artykułów...
Strona 7 z 26